Kodabas HANDEL

Kodabas HANDEL er en portal som er utviklet for bransjen, og som legger grunnlag for en effektiv, presis og miljøvennlig handel mellom partene (B2B).

Abonnement på Kodabas HANDEL forutsetter medlemskap i Kodabas VAREKATALOG, enten som direkte abonnent eller som tilknyttet kjede/kasseleverandør som allerede er betalende medlem i Kodabas VAREKATALOG.

BASISMODUL

Butikker kan på en enkel, trygg og rimelig måte bestille varer fra utvalgte leverandører. Bestillinger kan gjøres direkte fra nettbrett/PC og baserer seg på informasjonen som allerede ligger i Kodabas VAREKATALOG. På denne måten er det samsvar mellom informasjonen i kassepunktet, på bestillingen, på bekreftelsen, på pakkseddelen, på fakturaen og i Kodabas VAREKATALOG.

Denne løsningen krever ingen IT-kompetanse eller store investeringer. Kun nettbrett/PC og internettilgang.

Det er tilrettelagt for forskjellige roller i butikk, som gir ulik tilgang og rettigheter. Det er enkelt for kundene å tilpasse egne handlelister.

Portalen gir en oversiktlig bestillingshistorikk, dvs. ordre, ordrebekreftelse, pakkseddel og faktura.

Systemet sender bestillinger elektronisk til riktig leverandør, på det format som leverandøren ønsker. Meldinger kan sendes som EDI direkte til mottager eller via mottagers EDI-leverandør, eventuelt kan leverandøren hente bestillinger som PDF-dokument.

Se detaljert oversikt over prosessen her.


Portalen har også muligheter for:

- Forhåndsbestilling av varer uten GTIN

- Håndtering av kundeklubb

- Lagerstyring (forutsetter import av salgstall fra kassasystem)

SELGERMODUL (Forutsetter medlemskap i Kodabas HANDEL - Basismodul).

Selgermodulen er en løsning overfor kunder som ikke er en del av Kodabas HANDEL. Leverandør/selger får mulighet til å bestille på butikkens vegne, fra eget sortiment. Tjenesten kan utvides til å omfatte flere leverandører dersom kunden ønsker dette.

Tilbake

Kodabas AS · Tlf: 22 99 22 70 · E-mail: post@kodabas.no · Design av Pion · Hjemmesideløsning fra Monsternett